Czy mógłbyś zostać influencerem?

influencerzy

Najpopularniejsze profile na instagramie kręcą się wokół znanych osobistości biznesu i sportu. Cristanio Ronaldo, Selena Gomez, firma Nike na świecie, Robert Lewandowski, Anna Lewandowska w Polsce. Lecz nie tylko. Wśród osób, które przewijają się wśród top 3 youtuberów w Polsce są również postacie nie mające nic wspólnego ze sportem czy tradycyjnie pojmowaną telewizją. Która, by the way, jest na wymarciu w starciu z nowymi mediami.

Jak odnieść sukces w sieci?

Aby przebić się do top 3 influencerów w Polsce niekoniecznie trzeba posiadać zaplecze celebryckie. Doświadczenie pokazuje, że na rodzimym rynku całkiem nieźle radzą sobie niezależni twórcy, jak choćby Wardęga oraz jego epickie ucieczki przed policją i masakryczny pies – pająk.
Osiągnięcie sukcesu na YouTubie czy Instagramie przywodzi na myśl efekt śniegowej kuli. Ludzie klikają, subskrybują, komentują, ponieważ coś jest popularne. Właśnie… a jak dana stronka wskoczyła na ten poziom? Jakoś trzeba zacząć, a nie od razu Rzym zbudowano. Gdy kula się toczy i już jest sporych rozmiarów, o kolejnych subskrybentów nie jest trudno. Ale zanim to nastąpi, potrzeba sporo wysiłku, talentu i pomysłowości, ponieważ pierwsze trudności potrafią pokonać tylko najbardziej wytrwali.

Jak zdobyć lajki?

Istnieją profesjonalne serwisy, które pomagają zdobyć lajki. Pierwsze pytanie jakie się nasuwa, to czy takie praktyki są dopuszczalne. Tak, są to metody jak najbardziej dopuszczalne, a przede wszystkim cholernie skuteczne. I nie mają nic wspólnego z działaniem botów, których nikt nie chce na swoim kanale. Tworzysz przecież dla ludzi. Ale są inne, bardziej ambitne, równie skuteczne sposoby.

Algorytmy i ich tajemnice

Każdy serwis ma swoją sekretną broń służącą do oceny popularności danego kanału. Są to odsłony, ilość subskrybentów (YouTube), ilość obserwatorów (Instagram), ilość postów, komentarzy etc. Zdarza się, że ludzie próbowali przyciągnąć kogoś do swojego filmiku kontrowersyjną miniaturą, która oczywiście nie miała nic wspólnego z video. To oczywiście również jest analizowane: czas oglądania filmiku przez zainteresowanego internautę świadczy o trafności prezentowanej treści.
Sprytne algorytmy potrafią też ocenić jak zwiększył się ogólny ruch w serwisie dzięki twórczości danego influencera.

Podsumowanie

Prezentowania fajnych, ciekawych treści można się nauczyć. Jeżeli nie brak Ci wytrwałości i kreatywności to jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu. Pracę, która Cię czeka można podzielić na kilka etapów. Po pierwsze zastanów się jakie treści chcesz prezentować, kto ma być Twoją grupą docelową, co zainteresuje ludzi do których chcesz przemówić. Następnie zastosuj kilka metod prowadzących do zdobycia subskrypcji lub obserwatorów. Kolejnym krokiem Twojego doskonalenia będzie wykorzystywanie treści na innych kanałach do uzyskiwania obopólnych korzyści. Podpowiadając ciekawe miejsca w sieci Twoim fanom, również sprawisz, że chętnie wrócą na Twój kanał. Jest to temat, który wymaga opracowania osobnego artykułu.

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.